The Automation Hub is where new projects are set up and where you can set up batch render queues.
PROJECT LIST
This is where you set up your render queue for batch generating projects.
Each of these projects can have their own individual settings, input maps and presets.
ADD PROJECT
新規プロジェクトの追加
Shift+ カレントとプロジェクトの複製
REMOVE PROJECT
選択しているプロジェクトの削除
INPUT MAPS
テクスチャ入力NORMAL
normal map
プロジェクト生成のために、normal map もしくは cavity map が必要になる
dDoは normal mapより、AO map, cavity mapを生成する
COLOR
異なる材質グループをカラーで指定する
バンドルされたFBX形式、
または手動でPhotoshopのスオッチ(特色)
によって作成する事が出来る
dDoで正しい反射率を割り振ってある
AMBIENT OCCLUSION
ディティールアップに使われる
OBJECT SPACE NORMAL
オブジェクトスペースのノーマル
(オブジェクトの位置によるカラーではない)
指定方向からの加工する事が可能になる
通常はロックされている
垂直であるか、水平であるかがわかるので、
適した加工が出来る
CAVITY
より詳細な凹凸データ
HEIGHT
高さの指定が可能になる
DIFFUSE
In case you have a pre-made Diffuse map you want to use as a base, plug it in here. You can still add details on top of it.
オリジナルのDiffuseが有った場合、利用可能
SPECULAR
オリジナルのSpecularがあった場合、利用可能
GLOSS
オリジナルのグロスがあった場合、利用可能
QUICK-LOAD
適切な命名規則を付けていた場合、一度にロードする事が可能CAVITY GENERATION
Here you may specify how dDo generates the Cavity. The more of these you check, the better the result will be.Cavity map生成の選択
NORMAL CAVITY
normal mapから生成
COLOR CAVITY
Checking this option will allow dDo to generate a Cavity map from the Color map. At the edges of each color field dDo will add cavity.
カラーマップからの生成、カラーの境目に生成
AO CAVITY
AOから生成
SLOT CAVITY
This checkbox allows you to specify whether or not you want dDo to utilize the input Cavity map.
dDo制作か、InputCavityかの選択
HIDE UV SEAMS
If you have input an Ambient Occlusion map with a black background color this option will allow dDo to minimize the amount of visible seams in your texture by reducing the amount of details accumulated around the borders of UV islands.AOの背景が黒い場合 このオプションを利用する事で
UVのつなぎ目をスムーズにする事ができます
ENVIRONMENTAL DETAILS PRESET TOGGLE
By default dDo will load an environment preset. However, if you want a clean-slate project, simply uncheck this.環境プリセットの読み込み
MATERIAL DEFINITION PRESET TOGGLE
By default dDo will load an material definition preset. However, if you want a clean-slate project, simply uncheck this.マテリアルプリセットの読み込み
PRESET LOADER
dDo,ユーザーが制作したプリセットを見る事が出来ます。ENVIRONMENT PRESET LIST
This is where all, both bundled and user created, Environment presets can be found.
環境プリセットの指定
MATERIAL DEFINITION PRESET LIST
This is where all, both bundled and user created, Material Definition presets can be found.
マテリアルプリセットの指定
DETAIL SIZE
Enables you to change the scale of the details loaded with the presets from 100% to 400% scale.ディティールのスケーリング100-400%の指定が可能
WORK RES.
This dropdown allows the project to be generated at a lower resolution that that of the input maps.This allows for greater work speed and smaller filesizes.
The project can at any time be re-rendered at maximum resolution using the New Production Render found under the File menu.
低解像度で生成、作業を行います。いつでも最大解像度に再レンダリング可能です
SWAP COLORS
In case you don't want your texture to get the colors set in the preset, simply uncheck this checkbox in order to keep the colors specified in the color map.カラーテクスチャを利用するかどうか
MATERIAL DETAILS
Unchecking this box will prevent any details in the presets to be loaded.プリセットからロードされた素材を利用するかどうか
CUST. LAYERS
If this is checked dDo will create 6 custom layers per material in which custom details can be added.マテリアルあたり、6つのカスタムレイヤーを制作します
MATCH MATERIALS BY:
Weight: Depending on how many pixels a certain color takes up of the document it will be assigned the corresponding material.サイズ比率に応じてマテリアルを適用させる
Color: dDo will assign the corresponding material depending on the colors you're specified.
This is good if you're using set colors for different surfaces in your project.
For example, all metal surfaces are blue and all rubber surfaces are yellow.
カラーに応じてマテリアルを適用させる
Brightness: Similar to Color, except dDo will look for differences in brightness in the input color map and match bright/dark colors from the preset palette accordingly.
明るさに応じてマテリアルを適用させる
MAP GENERATION TOGGLES
Checking or unchecking these boxes specifies which map/s will be generated. All of them are checked by default.
生成MAPのトグル
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